Telefoontolken

Wat doet een telefoontolk eigenlijk?

Het kan voorkomen dat je per direct een tolk nodig hebt. Of dat je liever een telefonische tolkdienst inplant, omdat de tolk fysiek niet aanwezig kan of mag zijn bij de afspraak (bijvoorbeeld in relatie tot Covid-19). In dat geval kun je gebruikmaken van een telefonische tolkdienst.

Een telefonische tolkdienst komt vaak voor bij gesprekken tussen twee personen. Het is dus eigenlijk een gesprekstolkdienst. De tolk zal dan ook consecutief tolken. Dit houdt in dat de ene deelnemer spreekt en vervolgens steeds even pauzeert om de tolk de gelegenheid te geven om te tolken. De tolk vertaalt wat er zojuist is gezegd en zodra de tolk klaar is, vervolgt de ander het verhaal. Op deze manier kun je een gesprek met elkaar voeren, terwijl de taalbarrière wordt weggenomen.

Conference call

Zijn er meerdere deelnemers bij het gesprek en bevindt iedereen zich op afstand van elkaar? Dan sluit een conference call beter aan. Er zijn verschillende oplossingen: Alle deelnemers kunnen inbellen op hetzelfde telefoonnummer met een bijbehorende pincode en zo komen zij in een digitale vergaderruimte (conference) terecht. Wat ook kan, is dat de hoofddeelnemer alle overige deelnemers samenvoegt in één telefoongesprek.

Er kan niet simultaan worden getolkt in een telefonische tolkdienst, omdat de tolk anders door het gesprek heen spreekt.

We helpen je graag aan de juiste oplossing. Neem gerust contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Dit kan via 085 049 92 49 of info@hearheartolken.nl.

Aan de slag?

Vind nu direct de juiste tolk!